torsdag 20 oktober 2005

Vaccinering

Efter en timmas kö fick jag den önskade vaccineringen mot influensa. Jag har hållit på med dessa influensavaccineeringar i över tio år nu och jag tycker de varit mig till stor nytta. Jag är rätt sällan angipen numera - i motsats till innan jag började med vaccineringar. Jag är av födsel och ohejdad vana skeptisk till vaccinationer (annars).



Eftersom jag haft svåra utbrott av svår lunginflammation så har jag också vaccinerat mig mot denna åkomma.

Detta år blev det samtidigt med sprutan mot influensa. Detta var kanske inte så välbetänkt. Jag hade det besvärligt efteråt. I synnerhet dagen efter, dvs i går. Då var jag rent dassig, lätt febrig kändes det som och med en svullen högerarm.



Så en rekommendation: gör inte 2 vacc samma dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar